NOTA BAFF 2010: Premis
El jurat del BAFF 2010 -12 FESTIVAL DE CINE ASIÀTIC DE BARCELONA ha decidit que el Durió d’Or del BAFF 2010, atorgat per cortesia de Casa Àsia i dotat amb 6.000 euros, sigui per a Au Revoir Taipei (Yiya Taibei) dirigida per Arvin Chen (Taiwan/EUA, 2010). Produïda per Wim Wenders, ens trobem davant d’un film amb una frescura i dinamisme que es troben a faltar en els temps que corren. S’ha concedit una menció especial a At the End of Daybreak (Sham Moh) d’Ho Yuhang (Malàisia/Hong Kong/Corea del Sud, 2009).
El Premi NETPAC que concedeix l’organització del mateix nom i que aquest any celebra el seu 20è aniversari ha estat atorgat pel jurat de la Secció Oficial i s’ha lliurat a la pel·lícula Between Two Worlds (Asahin Wetei) de Vimukthi Jayasundara (Sri Lanka/França, 2009).
El Premi a la Distribució, atorgat per la distribuïdora Motion Pictures, en col·laboració amb Tribanda, que adquiriran els drets de la pel·lícula guardonada amb aquest premi per a la seva estrena comercial a Espanya, ha anat a la parar a la pel·lícula de Johnnie To, Vengeance (Fuk Sao) (Hong Kong/França, 2009). Aquesta ha estat per nosaltres la millor pel·lícula del certamen (independentment de seccions i premis, i sense valorar les ‘clàssiques’, com l’esplèndida The Housemaid o Memories of Murder), almenys la que més ens ha agradat, juntament amb Independencia i Au Revoir Taipei.
El jurat del D-Cinema del BAFF 2010 ha decidit atorgar el premi a la millor pel·lícula realitzada en format digital a Children Metal Divers (Bakal Boys) del director filipí Ralston Jover (Filipines, 2009). El jurat també ha decidit destacar i concedir una menció especial a la pel·lícula coreana I’m in trouble! (Nanneu Gonkyeonge Cheohaetda!) del director So Sang Ming (Corea del Sud, 2009), que debuta amb aquest film després de dirigir diverses obres en format curt.
Finalment el Premi del Públic ha estat per a la pel·lícula presentada dins del BAFF Anime, One Piece: Strong World de Munehisa Sakai (Japó, 2009). Complint les expectatives que havia despertat la seva estrena europea, la desena pel·lícula de la sèrie One Piece va esgotar els tres passis programats en el festival i va arrasar entre els aficionats al cinema d’animació. En segon lloc en les preferències del públic ha quedat la pel·lícula de Mamoru Hosoda Summer Wars (Japó, 2009), un anime amb una trama adulta i homenatges a Miyazaki i Ozu i l’univers visual de Takashi Murakami. En tercer lloc ha quedat la pel·lícula Mother de Bong Jong-ho (Corea del Sud, 2009).