El director de Asalto a la Comisaría del Distrito 13, 1997 Rescate en Nueva York i La Cosa torna amb The Ward. Protagonitzada per Amber Heard, vista a Alpha Dog i Zombieland, i co-protagonista amb Johnny Depp de l’esperat nou film de Bruce Robinson (Withnail and I), Los Diarios del Ron (basada en el llibre de Hunter S. Thompson), The Ward és un thriller de terror sobrenatural ambientat en un manicomi. Aquest és el primer film de Carpenter des de de Fantasmas de Marte (2001)
Dins de la Secció Oficial del festival hi ha altres novetats. Thirteen Assassins, de Takashi Miike, presentada a la Biennale d’enguany, és un dels films confirmats. El director de Full Metal Yakuza, Ichi the Killer, Visitor Q, i un clàssic del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, s’endinsa en el terreny dels samuràis, amb un film amb aromes clàssics. Secuestrados, de Miguel Ángel Vivas, en la que serà la première europea, explica a temps real la terrorífica odissea d’una família que està retinguda a casa per un grup de psicòpates. D’altra banda, Carne de Neón és un film que protagonitzat per Mario Casas, Darío Grandinetti i Àngela Molina en un paper molt sorprenent. Violència, humor i una mica de terror en el segon llargmetratge de Paco Cabezas basat en el seu curt del mateix títol.
Rare Exports: A Christmas tale (Jalmari Helander) narra un hipotètic origen de Santa Claus. Pel·lícula de terror dirigida principalment al públic juvenil. Un altre première europea serà la de Vanishing on the 7th Street, l’última pel·lícula de Brad Anderson, guardonat a Sitges 2001 com a millor director per Session 9 i seleccionat amb The Machinist a Sitges 2004. Anderson estrena una cinta a mig camí entre la ciència ficció i el terror.
Legend of the Fist: The Return of Chen Zhen (Wai-Keung Lau), una gran superproducció Xina-Hong Kong on es combina el cinema d’acció, el drama històric, les arts marcials i el gènere fantàstic. La pel·lícula està protagonitzada per Donnie Yen (Blade II, Hero, Ip Man), actor present en vàries de les pel·lícules seleccionades aquest any, i per Shu Qi (The Transporter; New York, I Love You). Red Nights (Julien Carbon i Laurent Courtiaud) és una barreja entre el giallo italià dels Mario Bava, Luca Fulci, Dario Argento i el misteri oriental, ambientada a Hong Kong.
Per acabar, dos apunts. El director de Saw II, III i IV, Darren Lynn Bousman, presenta el remake de El dia de la madre (1980), de Charles Kaufman, títol de Troma. Mother’s Day, títol que rep, està protagonitzada per l’extrema Rebecca de Mornay, adorada per uns, menyspreada per altres, però coneguda per tots; un cop d’ull a la filmografia de la nòvia de Tom Cruise a la insuportable Ricky Bussiness dóna per pensar. Per últim, es presentarà com a première europea Insidious, film que trasllada a l’espectador a una casa on una família està atemorida pels fenòmens paranormals que afecten al seu fill petit. El director d’aquest film amb aromes Poltergeist és James Wan, creador del primer capítol de Saw.
Estarem atents a més novetats. Recordem els primer noms, el cartell i altres films confirmats. Tota la informació al web del festival.