Amb el nom de Genealogies of Pain, Marilyn Manson i David Lynch presentaven el mes de juliol del passat 2010 a la galeria Kuntsholle de Vienna (Austria) una exposició on es podien veure una sèrie de pintures i aquarel·les del primer, i quatre dels primers curtmetratges realitzats per el segon (Six men getting sick, The grandmother, The amputee i The Alpahabet) que daten de finals dels anys 60 i començament dels 70. Dos formes de fer força diferents però que se centren en els mateixos temes: dolor, malaltia, pèrdua, angoixa, etc. Amb títols com Masquerade, The man who eats his fingers, There’s no AIDS in space, The carpenter o Everyday it hurt to wake up, el cantant mostrava al voltant d’una trentena d’obres que portava realitzant des de 1999, i que segons ha declarat estan molt influenciades pels primers curts del director, convertint així l’obra del dos en complementària tot i la llunyania temporal de la seva creació.
Ara s’edita el catàleg de l’exposició sota el mateix títol, i en ell hi trobem totes las obres de Manson i imatges dels curtmetratges de Lynch. El llibre també recull una entrevista amb el propi Marilyn Manson on explica les diferents tècniques utilitzades en les seves obres i les seves influències artístiques. Sembla ser que Marilyn Manson està reinventant-se a si mateix allunyant-se del món de la música, ja que a part de mostrar-nos la seva vessant com a pintor, també té pendent d’estrena el film Phantasmagoria: The Visions of Lewis Carroll, un biopic lliure i força obscur, dirigit i interpretat per ell mateix, sobre l’autor d’Alicia en el país de les meravelles.