La formació d’Anton Corbijn com a fotògraf li ha ensenyat el gran poder narratiu que tenen les imatges per sí mateixes, lluny de les paraules. Amb el seu segon film com a director, The American (El Americano), Corbijn va explotar i portar al límit aquesta màxima, entregant un thriller gens convencional on els silencis i els temps morts es convertien en els instants on el film es mostrava més aclaridor i ric en emocions. A partir d’un guió de Rowan Joffe (adaptació de la novel·la de Martin Booth, Un caballero muy reservado), on es narra l’últim treball que ha d’executar un impecable i metòdic assassí a sou (un excel·lent George Clooney) en un apartat poble italià de la regió d’Abruzzo, Corbijn desenvolupa un estil cinematogràfic molt proper al dels retrats fotogràfics que l’han fet famós, plasmant en el rostre i les gesticulacions dels personatges el seu passat i el futur que ansien trobar. Cada pla del film és una imatge que funciona per sí mateixa al marge del conjunt, i la narració pausada que utilitza s’adequa al temps de lectura d’aquestes. Amb The American, l’autor de Control, utilitzava la seves millors armes i es mostrava fidel al seu estil, aconseguint un film fascinant, senzill, ric en matisos, ple de tensió, apassionat, hipnòtic i d’una bellesa gairebé insultant, convertint-lo en un autor a tenir molt en compte.
Inside The American, és un recull de fotografies, fetes per el propi Anton Corbijn, durant el rodatge del film, dins i fora del set, en les quals podem veure des de moments distesos fins a retrats amb l’empremta característica del fotògraf, que complementen perfectament el film; només cal veure el poder visual que té la fotografia que il·lustra la portada, on ens resumeix perfectament el personatge de George Clooney. Inside The american és un viatge fascinant per les entranyes d’un dels millors films d’aquesta dècada, i una nova mostra del magnetisme i poder visual que desprenen les imatges del seu autor.