La novel·la gràfica Ciutat de Vidre data la primera edició el 1994, i des de llavors és considerada un dels millors còmics del segle XX. Art Spiegelman explica a la introducció com l’amistat que va nèixer amb Auster el 1980 va donar lloc a una col·laboració entre David Mazzuchelli (que ha il·lustrat Batman Year One, de Frank Miller) i Paul Karasik (antic alumne de Spiegelman i professor d’art a Parker Collegiate).
Ciutat de vidre és una obra no visual, una complexa teranyina de paraules i d’idees abstractes en diferents estils narratius. La trama comença amb el personatge de Quinn, abans escriptor de poesia, teatre i assaig; que després de la mort de la seva dona i el seu fill de 3 anys esdevé escriptor de novel·la negra. Una nit qualsevol Quinn rep una trucada equivocada que es convertirà en el seu al·licient: se li encomana investigar Peter Stillmann, un exconvicte que volen tenir controlat el seu fill i la seva dona, i del que estan atemorits per la lliberació d’aquell.
La trucada que motiva Quinn anava dirigida a Paul Auster, qui apareix representat com un escriptor que està treballant en un assaig sobre El Quixot i explica la real autoria de l’obra de Cid Hamet, que mai va ser reconegut, ja que Cervantes va trobar el manuscrit àrab i la va fer retraduir a l’espanyol.
Paul Auster (1947), amb aquesta novel·la gràfica planteja subtrames laberíntiques on els referents literaris tornen a ser rics, tal i com és habitual en tota la seva obra; inclús introdueix la coneguda història del Gènesi sobre la Torre de Babel. Amb Ciutat de Vidre, Auster inicia la cèlebre Trilogia de Nova York, l’obra més coneguda d’aquest premi Astúries (2006) influenciat per l’obra de Kafka i Beckett que té a la seva biografia novel·les com Leviatan, Tombuctú o Brooklyn Follies, o guions i direcció de pel·lícules com Smoke o Lulu on the Bridge.