Roedores. Cuerpo de embarazada sin embrión, és la nova obra de Paula Bonet (Villarreal, 1980). L’obra està formada per un diari, on Paula ens va descrivint exactament què sent durant la gestació i dos avortaments espontanis, i un quadern amb diferents espècies de rosegadors i les seves característiques. El títol fa menció als rodentia, uns mamífers que conformen un total de 2.280 espècies, i que estan traçats amb uns colors apagats i tristos, lluny d’aquelles vitalistes i innocents cares de dones amb les galtes morades, amb les que vam conèixer la il·lustradora.
Not funny Ha-ha (2015), és la primera novel·la gràfica on apareix l’avortament (dues protagonistes de diferents orígens i estatus trien l’avortament), però a Roedores l’autora es despulla i deixa entreveure les ferides i el dolor que l’aniquilen en el que esdevé un periple introspectiu. És un crit a la llibertat d’expressió, un crit com a manifestació d’aquest tema tabú que tantes i tantes dones reconeixen; i que s’inspira en els poemes d’Anne Sexton (1928 – 1974), una poetessa que va tractar temes tabús com la menstruació o el desinterès maternal autobiogràfic, temes amb poca tradició literària. Tal i com indica Bonet a una entrevista al diari Público, encara queda molt camí per recórrer en aquest sentit.
Us convidem a donar una ullada a Roedores, una petita obra d’art, personalista i íntima que desemboca en el buit de l’autora per captar un dolor que aquesta vegada no està disfressat, és directe i gèlid com un tros de metall.