El BAFF 2010 es presenta interessant. A continuació, us oferim un recull de les darreres novetats que l’organitzador del Festival, 100.000 retinas, està preparant. Com us anunciem, animació de qualitat, hereus d’Ozu i triomfadors de Cannes són algunes de les novetats. Veiem-ho.
El proper 30 d’abril s’inaugura 12è Festival de cinema Asiàtic de Barcelona amb el preciocisme de Bollywood, gràcies a la pel·lícula índia Luck By Chance de la directora Zoya Akhtar, en la que és la seva òpera prima. Akhtar, de 36 anys, qui ja té a punt la seva segona pel·lícula, Running with the Bulls, prové de família d’artistes: és filla del dramaturg Javed Ahhtar i de la guionista Honey Irani i germana de Farhan Akhtar, qui protagonitza Luck by Chance juntament amb Konkona Sen Sharma i Hrithik Roshan.
En el marc de la secció BAFF-Anime, trobem tres estrenes absolutes, i més que interessants. Redline és una pel·lícula a càrrec de Katsuhito Ishii (Funky Forest) i un dels reis de l’animació japonesa Takeshi Koike (Animatrix), amb qui ja col·laborà a The Taste of Tea; en el guió han participat dos autors reconeguts com Yoki Enokido (Evangelion) i Yoshiki Sakurai (Ghost in the Shell). La trama: els personatges de la pel·li han de sobreviure en la més terrorífica de les carreres il·legals de cotxes de l’univers. Un altre llarg d’animació serà One Piece Film: Strong World, de Munehisa Sakai; basada en la série d’èxit al Japó, és la deuena part de la série de televisió i de la saga cinematogràfica protagonitzada per Monkey D.Luffy, des de que al 1999, vist l’èxit de la série, varen decidir produir una pel·lícula a l’any, a més dels corresponents manga. Una altra de les séries que passen a la gran pantalla i que també podrem veure és Eureka Seven Movie, dirigida per Tomoki Kyoda (director de la série i de RahXephon: The movie), amb la participació del director d’efectes especials Yasushi Muraki (Ah! My Goddes: The movie, The Skull Man). Com a cirereta al pastís d’animació, el BAFF recupera Summer Wars de Mamoru Hosoda, una guerra total d’avatars, i que va guanyar al darrer Festival de Sitges el premi a millor llargmetratge de la Secció Anima’t. L’autor de The Girl Who Leapt Through Time, l’aclamada adaptació al cinema de la novel·la de Yasutaka Tsutsui The Girl Who Dashes Through Time, tornà a comptar a Summer Wars amb la participació de noms com el guionista Satoko Okudera (Tokikake, Miyori no Mori), i el director artístic habitual de Hayao Miyazaki, Yoji Takeshige (El Viaje de Chihiro, La Princesa Mononoke, El Castillo Ambulante).
Els darrers noms que s’han incorporat al catell són els de Masahiro Kobayashi i la seva darrera obra Wakaranai, un nom consagrat no només al BAFF, sinó també a festivals com Cannes; Kobayashi, qui beu de mestres del seu país com Ozu i Kurosawa, és el director d’obres com The Rebirth i Bashing, i un dels directors japonesos del moment. Més novetats: la premiada a l’Acadèmia de Cinema del seu país, Villon’s Wife, d’ un altre dels directors japonesos consolidats del moment, Negishi Kichitaro (Translucent Tree, What the Snow Brings, Dog in a Sidecar), el Premi FIPRESCI de la darrera Berlinale; Parade, d’Isao Yukisada (Crying Out Love, in the Centre of the World, Closed Diary); Karaoke de Chris Chong; una altre òpera prima, Mudane History, d’ Anocha Suwichakornpong, guanyadora de tres premis Tiger en el Festival de Rotterdam del 2010; i Between Two Worlds, del director, guionista i crític de cinema Vimukthi Jayasundara, guanyador de la Càmara d’Or a Cannes 2005 pel seu debut al cinema amb Sulanga Enu Pinisa.
Com podeu comprovar, el BAFF 2010, que es celebrarà del 30 d’abril al 9 de maig, ens donarà molts dies de cinema asiàtic del bo i millor. Des de BCNCultura anirem informant.