THE SWELL SEASON. N.AUGUST-PERNA, C.DAPKINS i C. MIRABELLA-DAVIS
Markéta Irglóva i Glen Hansard són els protagonistes de The Swell Season, un documental que s’estrena el proper 13 de juliol i que relata la història d’amor dels protagonistes de Once, de John Carney (2007), una pel·lícula independent de baix pressupost irlandesa que va guanyar el premi a millor cançó original als Oscars 2008 per Falling Slowly, i que va projectar a nivell mundial la parella. A Glen ja el vam veure interpretant The Commitments (1991) i no ha abandonat la seva antiga banda The Frames, … continuar llegint
MARLEY. KEVIN MACDONALD
Un documental centrat en una figura com Bob Marley és sens dubte un projecte complex i ambiciós pels que el volen tirar endavant i una autèntica llaminadura pels amants de la música i de la cultura en general. Director i productors han d’estar al càrrec del que tenen entre mans, perquè la de material que es pot reunir i oferir envers Bob Marley ha de donar per un film que es correspongui a les expectatives creades. Música, societat, política, salut, vida, obra, llegat, anècdotes, vessant més humana, dones, futbol i algun que altre tema que ens deixem són alguns dels temes que ens venen al … continuar llegint
MOONRISE KINGDOM. WES ANDERSON
Una vegada més, i que siguin les que ell vulgui. Wes Anderson ens ha tornat a emocionar, pels mateixos motius de sempre, però amb altres paraules. Aquest cop ens explica la història d’amor de dos nanos pre-adolescents incompresos que tenen la fortuna de trobar-se i enamorar-se. Durant una representació de Noye’s Fludde de Benjamin Britten, Sam i Suzy es creuen, i a partir d’aquí, neix la nova aventura on tot evoluciona sense enemics, sense crueltat, i amb el romanticisme, sensibilitat i sentiment que només un autor com Anderson és capaç d’expressar. No … continuar llegint
RED STATE. KEVIN SMITH
El nivell cinematogràfic de la cartellera, com passa cada any a aquestes alçades, cau en picat. Es fa complicat apropar-se al cinema, tot i que alguna que altra excepció ens hi trobarem, per fortuna de les nostres neurones. Red State, de Kevin Smith, combina les dues sensacions. Per una banda, és una pel·lícula amb una trama ben avorrida, que narrativament no aporta res, però, que gràcies aun personatges prou potent com l’interpretat per Michael Parks, i sobretot, al tema que tracta i com ho fa, : els fonamentalistes catòlics, i a més, amb una rotunditat i grolleria ben merescuda. Hiperbòlica i amb una benvinguda i generosa dosi de mala baba, el darrer film del director de Clerks aporta una coneguda reflexió a través d’una pel·li tan atrevida com previsible … continuar llegint
PROFESOR LAZHAR. PHILIPPE FALARDEAU
Quan tot sembla indicar que el món viu moments complicats per culpa d’una crisi global de valors, pel·lícules que incideixen en la importància d’aquests abunden i són rebudes amb un beneplàcit potser un pèl excessiu. És el cas de Profesor Lazhar, un irregular exercici autocomplaent que narra les aventures d’un professor nouvingut a una escola del Quebec francès, el qual ha de fer front a una situació tan complexa com inesperada: substituir a una professora que s’acaba de suicidar, i fer-se seus a uns nanos que han d’acceptar aquesta desgràcia … continuar llegint
LES LYONNAIS. OLIVIER MARCHAL
Edmond Vidalés Momon, un conegut delinqüent que va liderar la banda dels Lyonnais, un grup de de lladres que varen fer fortuna gràcies a les seves aventures criminals. L’autor de Gángsters i Asuntos pendientes, Olivier Marchal, és el director del film Les Lyonnais, adapta per la gran pantalla Por un puñado de cerezas, autobiografia de Vidal, aconseguint un thriller on es detecten influències que van des del Sergio Leone d’Érase una vez América (estructura i flashbacks) a l’Olivier Assayas de Carlos (intenció de la fotografia de Denis Rouden i la filmació dels atracaments), passant per El Padrino de Coppola … continuar llegint
SOMBRAS TENEBROSAS. TIM BURTON
El binomi Burton-Depp ens va ensenyar la seva pitjor cara en la irritant, histriònica i fallida adaptació d’Alicia en el país de las maravillas. Sí és cert que un tàndem com aquest que ha estat capaç d’oferir alguns del millor capítols cinematogràfics de la dècada dels 90 amb obres mestres com Ed Wood, Eduardo Manostijeras o Sleepy Hollow, té un crèdit força elevat tot i una patinada com aquella; però el grau de decepció sempre va lligat al grau de satisfacció que esperes, i tenint en compte qui són més d’un li va costar força recuperar-se del que va suposar el seu anterior film, i òbviament molts van començar a posar … continuar llegint
UN AMOUR DE JEUNESSE. MIA HANSEN-LøVE
Amb només tres pel·lícules, Mia Hansen-Løve ha consolidat una mirada cinematogràfica ben personal. Visionant els seus films ens ve al cap el cinema del darrer Eric Rohmer, el classicisme de nova generació de directors com Oliver Assayas i Claire Denis, i el realisme dels germans Dardenne, inclús, la frescor i atreviment de la nouvelle vague. La gran virtut, o una de les virtuts de la directora francesa és ser capaç d’aglutinar els seus referents i plasmar-ho des d’una perspectiva pròpia. Estem davant d’una autora a qui … continuar llegint
LOS DIARIOS DEL RON. BRUCE ROBINSON
Director: Bruce Robinson, autor de Withnail and I, una mena de Jules i Jim plena de psicodèlia més que recomanable; repartiment: Johnny Depp, Giovanni Ribisi, Aaron Eckhard, Amber Heard i Richard Jenkins; guió: l’adaptació de Los Diarios del Ron, de Hunter S. Thompson. Els ingredients, més que saludables i apetitosos. El resultat final, no obstant, pèssim. El film no troba en cap moment el ritme lisèrgic de l’obra de l’autor de Los Ángeles del Infierno, tot i que no podem oblidar alguna que altra seqüència on sí ens ve al cap la … continuar llegint
One Comment
Comments are closed.