< | NÚMERO 9. SHANE ACKER Entretinguda cinta d’aventures de la mà de nous ninots de drap que se les han de veure amb una brutal i enorme màquina assassina. La pel·li es planteja des d’ un futur post-apocalíptic, per culpa d’una rebel·lió de les màquines creades per un inventor tan savi com ingenu. No hi ha vida ni esperança, a no ser que els petits protagonistes siguin capaços de fer realitat l’últim desig del seu creador. Al nivell de…d’una visió més ingènua i superficial de l’apocalipsi que Wall-E. |
BIENVENIDOS A ZOMBIELAND. RUBEN FLEISCHER Guanyadora del Premi del públic en la passada edició del Festival de Sitges, Bienvenidos a Zombieland és un divertit homenatge al cinema de terror, sèrie b i comèdies juvenils de la dècada dels 80. Des dels excel·lents crédits inicials a ritme de Metallica fins el divertit cameo de Bill Murray, interpretant-se a sí mateix, el film es una autèntica llaminadura per tots aquells que també entenen el cinema com un gran entreteniment, sense efectes especials desmesurats, ni 3D, ni cromes, ni missatges refregits i contradictoris. Un entreteniment de primera. Al Nivell de…Zombies Party, Planet Terror. |
|
DONDE VIVEN LOS MONSTRUOS. SPIKE JONZE Max és un nano de 9 anys que no entén les seves cirumstàncies ni els seus sentiments. A través de la seva imaginació, comprèn que sense empatia ni autocontrol, mai entendrà res. Narrada des del punt de vista d’un nen, la fàbula de Jonze suggereix la importància de la infantesa no com una etapa perquè et tractin com un rei, sinó com una etapa clau en el creixement de la persona. Magnífic Max Records en una interessant i inquietant pel·li per tots els públics. Al nivell de…El Principito i Alicia en el País de las Maravillas |
|
AVATAR (3D). JAMES CAMERON Pel·lícula idònea pel gaudi dels que veuen el cine com un espectacle audiovisual, on el que importa és el fet de tenir una experiència molt pròxima a la de jugar a un vídeojoc a un cinema. El punt de vista ecològic i crític amb l’ésser humà, més que correcte, però en una trama ingènua i massa pendent de tòpics i arquetips. Tants diners i tants anys per res. Al nivell de…Matrix+El Señor de los Anillos+La Selva Esmeralda+El Rey León. |
|
ALGO PASA EN HOLLYWOOD. BARRY LEVINSON Barry Levinson fa una mira crítica al món de Hollywood, però des del punt de vista típic de Hollywood, la qual cosa fa que el film no sigui més que una sàtira superficial, amb la complicitat d’algunes de les seves estrelles (Sean Penn, Bruce Willis, Robert De Niro), i amb alguns bons moments (els protagonitzats per Michael Wincott). El més destacable seria un correcte Robert De Niro, que vist el que ha fet últimament, ja és molt. Al nivell de… les últimes obres del director. |
|
IN THE LOOP. ARMANDO IANUCCI Ianucci juga amb el fals documental, al més pur estil del gran Winterbottom, amb un sentit de l’humor i personatges que recorden The Office. El món, tan polític com empresarial, està a mans d’inútils i de ‘pilotes’ d’aquest: la trama gira al voltant d’una guerra que volen provocar els EUA i el Regne Unit, però la capacitat per pifiar-la i de fer el ridícul dels dirigents polítics, com passa a la vida real, no té límits. Amb un sarcasme i acidesa dignes d’elogi, Ianucci s’estrena amb una comèdia tan hilarant com realista. Al nivell de…The Office, La Cortina de Humo; per contingut i to, sense arribar al seu nivell, de Teléfono Rojo. |
|
PARANORMAL ACTIVITY. OREN PELI Els 12000 dòlars de pressupost són la seva gran virtut. Exercici simple sobre el terror més clàssic i quotidià: una parella té la sospita de que hi ha una presència a la casa que apareix quan ells dormen i decideixen gravar què passa. El resultat és prou correcte, tot i que en alguns moments, la cosa grinyola per totes bandes, perquè por, no en fa. L’aparença de fals documental, algun ensurt, i un final on es descobreix el perquè de tot plegat salven la pel·lícula que més ha agradat a Spielberg últimament. Al nivell de…l’esperit de Blair Witch Project; però la trama, els actors i la narració no funcionen al nivell de la seva màxima influència. |
|
EL BAILE DE LA VICTORIA. FERNANDO TRUEBA Adaptació de la novel·la d’Antonio Skármeta, Premi Planeta el 2003. Dos exconvictes es troben per donar el cop de la seva vida i retirar-se. Descobreixen que l’amor és el leit motiv de la seva existència i el perquè de tot plegat. Edulcorat però passable llargmetratge amb la participació de Ricardo Darín, Ariadna Gil, un enèrgic Abel Ayala i l’actriu revelació Miranda Bodenhöfer. Al nivell de… Belle epoque i La niña de tus ojos |
|
BUSCANDO A ERIC. KEN LOACH Simpàtica pel·lícula, amb un to molt amable, allunyant-se de la cruesa de la majoria de les obres de Loach, però amb el sentit de l’humor de sempre. La honestedat i amb el món obrer sempre en ment, l’exercici és entretingut i molt apte per ‘futboleros’. Al nivell de…Full Monty i Quiero ser como Beckham |
|
CUENTO DE NAVIDAD. ROBERT ZEMECKIS Criticable però entretinguda adaptació de l’obra clàssica de Charles Dickens. Zemeckis aposta per una adaptació excessivament visual. Les aportacions de Jim Carrey i Gary Oldman es mostren com el millor de la funció i poca cosa més. La versió dels Teleñecos és molt millor. No obstant, la mediocritat de Zemeckis no aconsegueix espatllar aquesta meravellosa història ni impedir sortir del cinema amb un somriure. Al nivell de…Polar Express i Beowoulf, visualment; Dickens s’encarrega de que valgui la pena. |
One Comment
Comments are closed.