Editat per Taschen, el llibre recull, al llarg de les seves 328 pàgines, les imatges capturades pel fotògraf Steve Schapiro durant el rodatge del film Taxi Driver. Fotos inèdites fins a dia d’avui recollides d’entre els més de noranta carrets disparats per Schapiro, on aquest capta de forma excel·lent l’essència del que va succeïr a les dues bandes de la càmera durant la gestació d’aquest clàssic del cine, convertint-se en el millor making of vist mai sobre la pel·lícula. Un rodatge on van confluir tres figures, Martin Scorsese, Robert De Niro i Paul Schrader, en el seu millor moment creatiu. Tres noms que per aquells dies mantenien intacte tota la seva potència creativa, i que entenien l’art amb la mateixa visceralitat i passió. En aquest recull de fotografies podem veure com De Niro era el seu personatge, Travis Bickel, durant les 24 hores del dia, començant així a escriure la seva llegenda d’actor de mètode, que vivia el seu personatge des del primer dia de rodatge fins el darrer, dins i fora d’aquest. Schapiro reescriu amb les seves imatges el que va significar Taxi Driver, i en elles es desprèn la sensació que l’actitud salvatge del famós personatge de Robert De Niro i l’entorn que el rodejava, anava més enllà del que havia escrit Paul Schrader en el seu guió i del que marcava la deteriorada societat d’aquells dies las Estats Units. El fotògraf s’alimentava per igual del que succeïa a l’altre banda de la càmera, on la passió desfermada de Martin Scorsese s’apoderava de tot. L’autor de Malas calles es mostrava com un director format a base de visionar les obres de grans noms del cinema europeu com R.W. Fassbinder, Jean Luc-Godard o Robert Bresson, autèntics outsiders del cinema europeu, que elevaven el cinema més enllà del simple entreteniment que oferia en molts casos Hollywood. Tots ells van enamorar a Scorsese, adoptant aquest les maneres dels seus referents de forma magistral i personal en el film. El treball de Schapiro es converteix en un recorregut meticulós que va des d’intensos moments carregats d’acció cinematogràfica, fins al treball de caracterització dels personatges de Jodie Foster, Harvey Keitel i Robert De Niro. Gràcies a aquest, podem veure, per posar un exemple, que la cresta que lluïa De Niro, era una perruca, i totes proves que es varen fer fins arribar a aconseguir el look definitiu del famós taxista justicier, que amb els anys s’ha convertit en una de les imatges icòniques del cinema contemporani.
Taschen presenta una edició molt cuidada d’aquest llibre, i limitada a 1.000 còpies. Tota una peça de col·leccionista, amb pròleg firmat pel propi Martin Scorsese, amb un format de 29 x 44 cm, però a un preu realment prohibitiu (al voltant d’uns 500 €, que es diu ràpid), convertint-se en un producte només apte per butxaques carregades de diners o d’esperit kamikaze. Per qui estigui interessat en adquirir el llibre que passi per la llibreria Kowasa, que li portaran sense cap problema. I per qui no pugui, o vulgui, fer-se amb una d’aquestes còpies, com un servidor, i sigui seguidor del film d’ Scorsese, i de pas li agradi la fotografia, doncs remenant per Internet podreu trobar moltes de les excel·lents imatges que formen part d’aquest llibre.
Llibre disponible a Kowasa.